Paracetamol povećava rizik od astme kod tinejdžera

Tinejdžeri koji redovno uzimaju paracetamol izloženi su dvostruko većem riziku od razvoja astme, tvrde naučnici.

pioi

Pokazali su to i rezultati istraživanja u kojem je učestvovalo više od 300.000 tinejdžera uzrasta od 13 i 14 godina. Naime, učesnici koji su uzimali paracetamol jednom mesečno imali su 2.5 puta veću šansu za razvoj astme od mladića i devojaka koji nikada nisu upotrebljavali spomenuti lek.

Pored toga, rezultati istraživanja su otkrili povezanost upotrebe paracetamola i alergijske nosne kongestije te ekcema.

Tim naučnika sa Instituta za medicinska istraživanja s Novog Zelanda tvrdi kako još uvek nije moguće sa sigurnošću utvrditi da li je paracetamol konačni uzrok povećanog rizika za razvoj astme, ekcema i nosnih alergija.

“Lek za suzbijanje boli i povišene temperature može uticati na imuni sistem i uzrokovati upalu disajnih puteva. Gotovo polovina teških slučajeva astme mogla bi se sprečiti pažljivijom upotrebom, a u nekim slučajevima i izbegavanjem paracetamola”, poručio je voditelj istraživanja dr. Richard Beasley.

Komentari su zatvoreni..